Alternatief Outlook

Outlook is een handige tool voor communicatie. U kunt mailen, taken bijhouden en afspraken inplannen. Toch heeft Outlook ook de nodige beperkingen. Veel gebruikers klagen over de ingewikkelde systeemvereisten. Daarnaast beperken de features zich tot de basis. Gelukkig bestaan er tegenwoordig genoeg alternatieven voor Outlook.

Kies net als zij voor FAQtory en word een van de 40+ productieve teams

Welke alternatieven zijn er voor outlook?

Een goed alternatief voor Outlook beschikt in ieder geval over de communicatieve functies. De beste opties hebben ook extra features. We werken er drie voor u uit.

FAQtory

FAQtory is dé software voor beter klantcontact. Het heeft alles wat uw team nodig heeft voor goede communicatie. Niet alleen met klanten, maar ook onderling. FAQtory beschikt over een centrale inbox, gedeelde kennisbank en real-time statistieken. 

Voordelen

  • Dynamische database voor FAQ’s
  • Eén inbox voor telefoon, e-mail en balie 
  • Naadloze koppeling met andere tools en platforms
  • Live statistieken over prestaties
  • Klanthistorie eenvoudig vindbaar 

Nadelen

  • Statistieken kunnen overweldigend zijn
  • Niet optimaal zonder koppeling met andere platforms



FAQtory-feature-track-and-trace

Gmail/Google Workspace

Gmail – onderdeel van Google Workspace – is een grote concurrent van Outlook. Het staat bekend om de hoge gebruiksvriendelijkheid en sterke filtering van spam. Daarnaast is Gmail eenvoudig aan andere producten van Google te koppelen, waaronder Google Drive en Google Meet. 

Voordelen

  • Gebruiksvriendelijke interface
  • Vanaf elk apparaat toegankelijk
  • Geschikt voor grote bijlagen
  • Goede beveiliging dankzij tweestapsverificatie
  • Eenvoudig te koppelen met andere Google diensten

Nadelen

  • Veel controle, dus minder privacy
  • Irritante advertenties bij gratis account
Gmail/Google Workspace

Mailbird

Een ander alternatief voor Outlook is Mailbird. Het programma verbindt meerdere accounts en apps met elkaar. Hiermee beheert u al uw communicatie vanuit één dashboard. Dit creëert rust en overzicht. Op de lange termijn leidt het tot betere prestaties.

Voordelen

  • Integratie met apps zoals Slack, WhatsApp en Google Agenda.
  • Ook offline toegang tot e-mails
  • Meerdere accounts vanuit één dashboard
  • Hoge gebruiksvriendelijkheid; snel en intuïtief

Nadelen

  • Betaalde tool
  • Niet optimaal beveiligd; end-to-end versleuteling ontbreekt
mailbird

FAQtory met bestaande platforms en tools koppelen

FAQtory is een complete oplossing voor uw klantenservice. U koppelt het eenvoudig met alle kanalen en platforms binnen uw organisatie. Het is zelfs mogelijk om FAQ’s op verschillende plekken te integreren. Op die manier vinden klanten direct antwoord op veelgestelde vragen. 

Veel gebruikers koppelen FAQtory met Google Workspace of Microsoft Azure. Hiermee houdt u alles centraal.

Microsoft Azure
Blackboard
Brightspace
Google Workspace
Typo3

Het belang van een goed mailprogramma

Een goed mailprogramma is belangrijk voor uw bedrijf. Dit zijn drie redenen waarom:

  • Interne communicatie: met een goed mailprogramma wordt uw onderlinge communicatie effectiever.
  • Klantcontact: goede communicatie staat aan de basis van een positieve klantervaring.
  • Tijdsbesparing: kwalitatieve software verbetert uw output, terwijl u toch tijd bespaart.

Ontdek alles over FAQtory

In onze blogsectie delen we waardevolle tips om uw werk te verbeteren. U leert over communicatie, efficiëntie en handige tools.

CRM en de toekomst van onderwijs: trends en voorspellingen

Lees meer

Hoe CRM de studentenervaring kan verbeteren

Lees meer

Implementatie van CRM in hogescholen en universiteiten

Lees meer

Hoe een klantenservice systeem je bedrijf kan transformeren

Lees meer

Efficiënt samenwerken met klanten en collega’s: De FAQtory methode

Lees meer

Waarom een ‘E-mail-first’ benadering jouw team efficiënter maakt

Lees meer