Alternatief Outlook
Outlook is een handige tool voor communicatie. U kunt mailen, taken bijhouden en afspraken inplannen. Toch heeft Outlook ook de nodige beperkingen. Veel gebruikers klagen over de ingewikkelde systeemvereisten. Daarnaast beperken de features zich tot de basis. Gelukkig bestaan er tegenwoordig genoeg alternatieven voor Outlook.
Kies net als zij voor FAQtory en word een van de 40+ productieve teams
Welke alternatieven zijn er voor outlook?
Een goed alternatief voor Outlook beschikt in ieder geval over de communicatieve functies. De beste opties hebben ook extra features. We werken er drie voor u uit.
FAQtory
FAQtory is dé software voor beter klantcontact. Het heeft alles wat uw team nodig heeft voor goede communicatie. Niet alleen met klanten, maar ook onderling. FAQtory beschikt over een centrale inbox, gedeelde kennisbank en real-time statistieken.
Voordelen
- Dynamische database voor FAQ’s
- Eén inbox voor telefoon, e-mail en balie
- Naadloze koppeling met andere tools en platforms
- Live statistieken over prestaties
- Klanthistorie eenvoudig vindbaar
Nadelen
- Statistieken kunnen overweldigend zijn
- Niet optimaal zonder koppeling met andere platforms
Gmail/Google Workspace
Gmail – onderdeel van Google Workspace – is een grote concurrent van Outlook. Het staat bekend om de hoge gebruiksvriendelijkheid en sterke filtering van spam. Daarnaast is Gmail eenvoudig aan andere producten van Google te koppelen, waaronder Google Drive en Google Meet.
Voordelen
- Gebruiksvriendelijke interface
- Vanaf elk apparaat toegankelijk
- Geschikt voor grote bijlagen
- Goede beveiliging dankzij tweestapsverificatie
- Eenvoudig te koppelen met andere Google diensten
Nadelen
- Veel controle, dus minder privacy
- Irritante advertenties bij gratis account
Mailbird
Een ander alternatief voor Outlook is Mailbird. Het programma verbindt meerdere accounts en apps met elkaar. Hiermee beheert u al uw communicatie vanuit één dashboard. Dit creëert rust en overzicht. Op de lange termijn leidt het tot betere prestaties.
Voordelen
- Integratie met apps zoals Slack, WhatsApp en Google Agenda.
- Ook offline toegang tot e-mails
- Meerdere accounts vanuit één dashboard
- Hoge gebruiksvriendelijkheid; snel en intuïtief
Nadelen
- Betaalde tool
- Niet optimaal beveiligd; end-to-end versleuteling ontbreekt
FAQtory met bestaande platforms en tools koppelen
FAQtory is een complete oplossing voor uw klantenservice. U koppelt het eenvoudig met alle kanalen en platforms binnen uw organisatie. Het is zelfs mogelijk om FAQ’s op verschillende plekken te integreren. Op die manier vinden klanten direct antwoord op veelgestelde vragen.
Veel gebruikers koppelen FAQtory met Google Workspace of Microsoft Azure. Hiermee houdt u alles centraal.
Microsoft Azure
Blackboard
Brightspace
Google Workspace
Typo3
Het belang van een goed mailprogramma
Een goed mailprogramma is belangrijk voor uw bedrijf. Dit zijn drie redenen waarom:
- Interne communicatie: met een goed mailprogramma wordt uw onderlinge communicatie effectiever.
- Klantcontact: goede communicatie staat aan de basis van een positieve klantervaring.
- Tijdsbesparing: kwalitatieve software verbetert uw output, terwijl u toch tijd bespaart.
Ontdek alles over FAQtory
In onze blogsectie delen we waardevolle tips om uw werk te verbeteren. U leert over communicatie, efficiëntie en handige tools.